Csapatunk

- hogy lásd kik fognak várni Rád -

Tim-Bouchelaghem Sarah

Kacskaringó Fejlesztőház szakmai vezetője, társalapító

autizmus-specifikus gyógypedagógus, szomatopedagógus, KMT terapeuta, Hatha jógaoktató

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem autizmus spektrum pedagógiája és szomatopedagógia szakirányokon gyógypedagógusként. Az egyetemi évek alatt elvégeztem egy Hatha jóga oktatói tanfolyamot, majd már szakemberként a Kulcsár-féle Komplex Mozgásterápia továbbképzésen bővítettem ismereteimet. 

Az elmúlt években tapasztalatot szereztem szegregált és integráló intézményekben egyaránt. Utazó gyógypedagógusként integráló óvodákban végeztem SNI-s gyermekek fejlesztését, illetve támogatom együttnevelésüket. Emellett foglalkoztam autizmus-specifikus egyéni és kiscsoportos szociális-kommunikációs fejlesztéssel is. Ezeken túl az elmúlt öt évben nyaranta napközis gyermektáborokat szerveztem és vezettem Budakalászon.

A fejlesztési folyamat során a gyermekek egyediségére és sajátosságaira való ráhangolódást, valamint a szülőkkel való szoros együttműködést tartom a legfontosabbnak. Úgy gondolom, hogy akkor tudok a legtöbbet segíteni, ha a gyerekek lelkesen és örömmel érkeznek hozzánk, ennek elérése érdekében foglalkozásaimat mindig az adott gyermek személyiségéhez leginkább illeszkedő módon építem fel, játékos elemekből.

A Kacskaringó terápiái közül autizmus-specifikus, illetve szociális-kommunikációs fejlesztéseket végzek, illetve a reggeli és az esti órákban jógaóráimon várom a felnőtteket.

Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem. 

Tóth Klára

Kacskaringó Fejlesztőház operatív vezetője, társalapító

 biológus, személyi edző, teniszedző, táplálkozástudomány mesterszakos hallgató

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem biológia szakán végeztem és egyetemi éveim alatt megszereztem a teniszedzői, illetve személyi edzői képesítést is. Jelenleg a Semmelweis Egyetem, Egészségtudományi kar táplálkozástudomány mesterszakán folytatom tudásom elmélyítését.

A mozgás és a táplálkozás egészségre gyakorolt hatásának tudományos elsajátítása jelentős szerepet játszik életemben. Az egészséges életmód és preventív cselekvések fontosságát kiemeltnek tartom, illetve saját életutam tapasztalatai alapján hiszem, hogy egyes betegségek lefolyásának menete pozitívan változhat a helyes életmód beállításával.

Az elmúlt években teljesítmény diagnosztikai területen szereztem tapasztalatot, edző, biológus, majd területi operatív vezető pozícióban. 

Fontosnak tartom az összetartó közösség, a holisztikus szemléletmód és a megfelelő környezet kialakítását, ami a Kacskaringó filozófiájában kulcsponti szerepet játszik a legmagasabb minőségi szolgáltatás elérése érdekében, mivel a gyermekek fejlesztését így tudjuk a legjobban támogatni.

Györgyi Ildikó

szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető, life coach

1995-ben végeztem az ELTE német nyelvtanári szakán, majd 1997-ben mesterszakon német nyelv és irodalom szakos középiskolai tanárként.  2009-ben az ELTE-n “Nem szakrendszerű oktatás az 5-6. évfolyamon” témakörben, 2016-ban pedig a BME-n “közoktatási vezető”-szakon szereztem pedagógus szakvizsgát. 

1995 óta a Békásmegyei Veres Péter Gimnáziumban dolgozom némettanárként. Néhány évig voltam a német munkaközösség vezetője, 16 éven keresztül két nyolcévfolyamos osztály osztályfőnöke, 2013 óta pedig igazgatóhelyettes. 

Ezek eddig a száraz tények. 

Ez alatt a 27 év alatt egyrészt sok diákot végigkísérhettem a felnőtté válás gyakran nem túl könnyű útján, másrészt elég sok pozitív visszajelzést kaptam arra vonatkozóan, hogy mennyire fontos volt a személyes törődés, az empatikus jelenlét, a biztonságos környezet kialakítása és fenntartása, a beszélgetések. Volt, amikor úgy éreztem, sokat tudok segíteni, máskor kimondottan “kicsinek” éreztem magam a gyerekek előtt álló nehézségekhez képest. Németet tanítani nagyon szeretek, de az évek során egyre fontosabbá vált a gyerekek (és felnőttek: kollégák, szülők) támogatása. Ezért nagy energiával kezdtem bele egy nemzetközileg akkreditált life coach képzésbe az Antener Kft-nél, ahol 2022. augusztusában tanúsítványt szereztem. A tanultakat azonnal (már a képzés alatt) elkezdtem beépíteni a munkámba és a visszajelzések arra motiválnak, hogy egyre jobban elmélyüljek mindebben.

Kacskaringó órák: szülőcsoport, szülői kommunikációs workshop (EMK)

Dudás Kamilla

gyógytornász-fizioterapeuta, lovasoktató

A Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karon végeztem gyógytornászként. Már a pályaválasztás során abban biztos voltam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. Majd egyetemi tanulmányaim alatt fogalmazódott meg bennem, hogy munkám során szeretnék segìteni mindazon gyerekeknek akik mozgásban vagy értelmileg akadályozottak. 

Ebben tapasztalatot szerezhetem több éven keresztül önkéntes munka keretein belül a Nemzeti Gyermekmentő szolgálat Lovasterápiás Központjában, ahol már biztos voltam benne, hogy ez az én utam. Emellett diákmunka keretein belül 5 éven keresztül gyermekek lovas táboroztatásában is részt vettem (ez idő alatt elvégeztem a Sportedző - Lovasoktató tanfolyamot).

Tanulmányaim után a Fővárosi Sztehlo Gábor Gyermekotthon és Fogyatékosokat Befogadó intézménynél helyezkedtem el gyógytornászként ahol számos tapasztalatra tehettem szert.

Teljesítettem a Modern Scoliosis Terápia Schroth szerinti tanfolyamát amivel gerincferdülèses gyerekeknek tudok hatékonyan segíteni. Továbbá elvégeztem a Dynamic Tape tanfolyamot a Terrier- féle ízületi és lágyrész mobilizációs technika I-II-III-as modulját, illetve az Almásy Mozgásakadémia Fitmummy prenatális tréningjét (posztnatális tréning folyamatban van).

Szakmai tudásom tovább bővítése érdekében a Miskolci Egyetem Gyermekrehabilitációs szakgyógytornász valamint a DSZIT terápia képzését kezdem meg, ezek mellett folyamatban van az Almásy Mozgásakadémia Fitmummy posztnatális képzése is.

Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem. 

Pászti Noémi

autizmus-specifikus gyógypedagógus, pszichopedagógus

Autizmus spektrum pedagógiája szakon és pszichopedagógia szakon végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán. Az egyetemi éveim alatt sokat önkénteskedtem, több tábor szervezésében és levezényelésében részt vettem. Tapasztalatot gyűjtöttem menekült hátterű, hátrányos helyzetű, és nevelésbe vett gyerekekkel való munkában, ez a terület azóta is nagyon fontos számomra.

 Jelenleg óvodáskorú autizmussal élő gyerekek fejlesztését, támogatását látom el különnevelés keretein belül többedmagammal, amelynek során a gyerekek szociális-kommunikációs képességeinek, és önállóságának fejlesztése kiemelt hangsúlyt kap. Ezenkívül az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán tanulok levelezős munkarendben, társadalmi befogadás tanulmányok mesterszakon. 

Az egyetemi tanulmányaim mellett igyekszem folyamatosan továbbképezni magam, hospitálással megfigyelni más jó gyakorlatokat, hogy ezekkel is növeljem és színesítsem a tudásom. A munkám során kiemelten fontos számomra az árnyalt gondolkodás és a rendszerszemlélet, így mindig szem előtt tartom, hogy egy nehézség hátterében számtalan dolog állhat. Fontosnak tartom kihasználni a teammunka lehetőségeit, így ha lehetőség nyílik rá, a gyerekeket támogató többi pedagógussal is szeretnék együttműködni – a szülőkkel való szoros együttműködés mellett.

Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem. 

Fancsovits Eszter

autizmus-specifikus gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán abszolváltam, szakirányaim autizmus spektrum zavar és tanulásban akadályozottak pedagógiája. Tanulmányaim során betekintést nyertem mind szegregált, mind pedig integrált körülmények között tanuló gyermekek mindennapjaiba, megismerkedtem mindkét nevelési forma előnyeivel és hátrányaival egyaránt. Autizmus spektrum zavarban enyhén és markánsabban érintett gyermekekkel is szereztem tapasztalatot. Szakmai gyakorlataim és munkáim során lehetőségem nyílt a módszertan alapos elsajátítására, valamint a rendszerszemlélet gyakorlatba történő átültetésére. 

Igyekszem a gyermekeket nem a nehézségeik mentén definiálni, hanem a lehető legtöbb oldalról megismerni őket, és az erősségeikre építve, azokat szem előtt tartva dolgozni velük. Ehhez természetesen elengedhetetlennek tartom a szülőkkel, családdal való folyamatos kapcsolattartást, valamint a kétirányú bizalom kialakítását.

Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem. 

Ringwald-Derdák Réka 

autizmus-specifikus gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája 

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem autizmus spektrum pedagógiája, illetve értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányokon. Emellett szociálpedagógus végzettségem van, melyet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szereztem meg.

Hat évig egy budapesti szegregált intézményben dolgoztam, ahol autizmussal, illetve intellektuális képességzavarral élő tanulók egyéni és csoportos fejlesztésével foglalkoztam általános iskolai keretek között, osztályfőnöki teendőket is ellátva, ahol a kognitív készségek fejlesztése, illetve a szociális-kommunikációs fejlesztések mellett szintén prioritást élvezett az önállóságra való nevelés. Emellett két éve integráló középiskolában tartok kiscsoportos szociális-kommunikációs, illetve egyéni fejlesztéseket szintén autizmusban érintett, illetve hiperaktivitás-figyelemzavarral élő diákok számára.

A fentiek mellett három éve vezetek állatasszisztált terápiát csoportos foglalkozás keretében, melyhez kapcsolódóan szükségesnek tartottam elvégezni az „Állatasszisztált terápia felhasználási lehetőségei a gyakorlatban” c. továbbképzést annak érdekében, hogy a tervezési és kivitelezési folyamatot a lehető legpontosabb szakmai háttér jellemezhesse.

Úgy gondolom, kiemelt jelentőséggel bír a gyermek, a szülő és gyógypedagógus szoros együttműködése, figyelembe véve az egyéni szükségleteket és igényeket. Véleményem szerint megfelelő bizalmi kapcsolat kialakításával és a megfelelő körülmények biztosításával valósítható meg a hatékony gyógypedagógiai fejlesztés: fontosnak tartom, hogy a gyermek pozitív megerősítések és a megfelelő struktúra mellett valósítsa meg azon törekvéseket, melyeket a család és a gyógypedagógus közösen jelölnek ki. 

Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem. 

Ožvaldová Csilla

autizmus-specifikus gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája 

AZ ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karon végeztem autizmus spektrum pedagógiája és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányokon. Több, mint egy éve foglalkozom gyógypedagógusként autizmussal élő gyermekekkel, akiket 4-től 15 éves korig fejlesztek óvodai és iskolai környezetben. Az integrációs munka során kiscsoportos és egyéni fejlesztő foglalkozásokat tartok.

Munkám középpontjában a szociális és kommunikációs készségek fejlesztése áll, ugyanakkor kiemelten fontosnak tartom az önismeret, az önállóság, valamint a játék és kognitív képességek fejlesztését is. Fontos számomra az individualitás és a differenciált megközelítés, mivel minden gyermek saját egyéni szükségletekkel és erősségekkel rendelkezik.  Hiszek abban, hogy a korai életkorban megkezdett fejlesztés és az együttműködés a szakemberekkel, valamint a szülőkkel kulcsfontosságú ahhoz, hogy a gyermek a saját képességeihez mérten sikeresen boldoguljon a mindennapokban.

Nagy hangsúlyt fektetek a gyermekkel való kapcsolatépítésre is, hiszen a bizalom és a megbízhatóság az alapja minden jó kapcsolatnak. Én is ezen értékeken keresztül próbálok a gyermekekkel együttműködő és pozitív környezetet teremteni, amely lehetővé teszi számukra, hogy nyíltan megoszthassák érzéseiket és problémáikat, valamint azt, hogy a foglalkozás is jó hangulatban teljen.

Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.