Csapatunk
- hogy lásd kik fognak várni Rád -
- hogy lásd kik fognak várni Rád -
Kacskaringó Fejlesztőház szakmai vezetője, társalapító
autizmus-specifikus gyógypedagógus, szomatopedagógus, KMT terapeuta, Hatha jógaoktató
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem autizmus spektrum pedagógiája és szomatopedagógia szakirányokon gyógypedagógusként. Az egyetemi évek alatt elvégeztem egy Hatha jóga oktatói tanfolyamot, majd már szakemberként a Kulcsár-féle Komplex Mozgásterápia továbbképzésen bővítettem ismereteimet.
Az elmúlt években tapasztalatot szereztem szegregált és integráló intézményekben egyaránt. Utazó gyógypedagógusként integráló óvodákban végeztem SNI-s gyermekek fejlesztését, illetve támogatom együttnevelésüket. Emellett foglalkoztam autizmus-specifikus egyéni és kiscsoportos szociális-kommunikációs fejlesztéssel is. Ezeken túl az elmúlt öt évben nyaranta napközis gyermektáborokat szerveztem és vezettem Budakalászon.
A fejlesztési folyamat során a gyermekek egyediségére és sajátosságaira való ráhangolódást, valamint a szülőkkel való szoros együttműködést tartom a legfontosabbnak. Úgy gondolom, hogy akkor tudok a legtöbbet segíteni, ha a gyerekek lelkesen és örömmel érkeznek hozzánk, ennek elérése érdekében foglalkozásaimat mindig az adott gyermek személyiségéhez leginkább illeszkedő módon építem fel, játékos elemekből.
A Kacskaringó terápiái közül autizmus-specifikus, illetve szociális-kommunikációs fejlesztéseket végzek, illetve a reggeli és az esti órákban jógaóráimon várom a felnőtteket.
Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.
Kacskaringó Fejlesztőház operatív vezetője, társalapító
biológus, személyi edző, teniszedző, táplálkozástudomány mesterszakos hallgató
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem biológia szakán végeztem és egyetemi éveim alatt megszereztem a teniszedzői, illetve személyi edzői képesítést is. Jelenleg a Semmelweis Egyetem, Egészségtudományi kar táplálkozástudomány mesterszakán folytatom tudásom elmélyítését.
A mozgás és a táplálkozás egészségre gyakorolt hatásának tudományos elsajátítása jelentős szerepet játszik életemben. Az egészséges életmód és preventív cselekvések fontosságát kiemeltnek tartom, illetve saját életutam tapasztalatai alapján hiszem, hogy egyes betegségek lefolyásának menete pozitívan változhat a helyes életmód beállításával.
Az elmúlt években teljesítmény diagnosztikai területen szereztem tapasztalatot, edző, biológus, majd területi operatív vezető pozícióban.
Fontosnak tartom az összetartó közösség, a holisztikus szemléletmód és a megfelelő környezet kialakítását, ami a Kacskaringó filozófiájában kulcsponti szerepet játszik a legmagasabb minőségi szolgáltatás elérése érdekében, mivel a gyermekek fejlesztését így tudjuk a legjobban támogatni.
Ringwald-Derdák Réka
a Kacskaringó szakmai vezető helyettese
autizmus-specifikus gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája, állatasszisztált terápiás foglalkozás vezető, szociálpedagógus, Meixner-terapeuta
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem autizmus spektrum pedagógiája, illetve értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányokon. Emellett szociálpedagógus végzettségem van, melyet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szereztem meg.
Hat évig egy budapesti szegregált intézményben dolgoztam, ahol autizmussal, illetve intellektuális képességzavarral élő tanulók egyéni és csoportos fejlesztésével foglalkoztam általános iskolai keretek között, osztályfőnöki teendőket is ellátva, ahol a kognitív készségek fejlesztése, illetve a szociális-kommunikációs fejlesztések mellett szintén prioritást élvezett az önállóságra való nevelés. Emellett három évig egy integráló középiskolában tartottam kiscsoportos szociális-kommunikációs, illetve egyéni fejlesztéseket szintén autizmusban érintett, illetve hiperaktivitás-figyelemzavarral élő diákok számára.
A fentiek mellett négy éve vezetek állatasszisztált terápiát csoportos foglalkozás keretében, melyhez kapcsolódóan szükségesnek tartottam elvégezni az „Állatasszisztált terápia felhasználási lehetőségei a gyakorlatban” c. továbbképzést annak érdekében, hogy a tervezési és kivitelezési folyamatot a lehető legpontosabb szakmai háttér jellemezhesse.
Kompetenciám bővítése érdekében 2024-ben részt vettem a Meixner Ildikó által kidolgozott diszlexia prevenciós és reedukációs módszerrel kapcsolatos továbbképzésen, melynek köszönhetően Meixner-terapeutaként lehetőségem nyílt diszlexiában érintett gyermekek fejlesztésével foglalkoznom, illetve diszlexia prevenciós fókuszpontú foglalkozásokat tartanom.
Úgy gondolom, kiemelt jelentőséggel bír a gyermek, a szülő és gyógypedagógus szoros együttműködése, figyelembe véve az egyéni szükségleteket és igényeket. Véleményem szerint megfelelő bizalmi kapcsolat kialakításával és a megfelelő körülmények biztosításával valósítható meg a hatékony gyógypedagógiai fejlesztés: fontosnak tartom, hogy a gyermek pozitív megerősítések és a megfelelő struktúra mellett valósítsa meg azon törekvéseket, melyeket a család és a gyógypedagógus közösen jelölnek ki.
Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.
a Kacskaringó operatív vezető helyettese
pszichológus, komplex integratív gyermekterapeuta, komplex művészeti terapeuta
Pszichológiai tanulmányaimat a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen kezdtem, majd az Eötvös Loránd Tudományegyetem Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia szakirányán fejeztem be 2020-ban. A mesterképzéssel párhuzamosan a Wesley János Lelkészképző Főiskola Komplex Művészeti Terapeuta szakirányú továbbképzésén tanultam, ahol 2021 februárjában szereztem diplomát. Az egyetemi éveim alatt önkénteskedtem gyermekotthonokban, ahol mentor és önkéntes mesélő szerepeket töltöttem be; táboroztattam; három éven keresztül szervezője voltam a Pszinapszis, Budapesti Pszichológiai Napoknak.
A Magyar Komplex Pszichoterápiás Egyesület Komplex Integratív Gyermekterapeuta szakirányú továbbképzését 2021 és 2023 között végeztem el, amely során az integratív játékterápia került legközelebb a szívemhez, így örömmel alkalmazom ezt az irányvonalat a gyermekekkel való munkám során.
Az elmúlt években egy integráló intézményben szereztem tapasztalatot iskolapszichológusként, valamint a civil szférában autizmusban érintett gyermekek pszichológiai megsegítését láttam el.
Nagyon inspiráló számomra a gyermekek megismerésének folyamata, a velük való foglalkozás; és a csapatunkkal, más szakemberekkel, szülőkkel való együtt gondolkodás. Hiszem, hogy egymás értése a kulcs ahhoz, hogy jól tudjunk segíteni, együtt lenni a világon, így erre törekszem a mindennapok során.
Pszichológiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.
autizmus-specifikus gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karon végeztem autizmus spektrum pedagógiája és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányokon. Több, mint két éve foglalkozom gyógypedagógusként autizmussal élő gyermekekkel 3-tól 15 éves korig. Korábban utazó gyógypedagógusként támogattam az együttnevelést több óvodában és iskolában.
Munkám középpontjában a szociális és kommunikációs készségek fejlesztése áll, emellett kiemelten fontosnak tartom az önismeret, az önállóság, valamint a játék és kognitív képességek fejlesztését is. Fontos számomra az individualitás és a differenciált megközelítés, mivel minden gyermek saját egyéni szükségletekkel és erősségekkel rendelkezik. Hiszek abban, hogy a korai életkorban megkezdett fejlesztés és az együttműködés a szakemberekkel, valamint a szülőkkel kulcsfontosságú ahhoz, hogy a gyermek a saját képességeihez mérten sikeresen boldoguljon a mindennapokban.
Nagy hangsúlyt fektetek a gyermekkel való kapcsolatépítésre is, hiszen a bizalom és a megbízhatóság az alapja minden jó kapcsolatnak. Én is ezen értékeken keresztül próbálok a gyermekekkel együttműködő és pozitív környezetet teremteni, amely lehetővé teszi számukra, hogy nyíltan megoszthassák érzéseiket és problémáikat, valamint azt, hogy a foglalkozás is jó hangulatban teljen.
Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.
dr. Maklári Zsuzsanna
autizmus-specifikus gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája
1995-ben, amikor az érettségi vizsgámra készültem, pszichológus, vagy gyógypedagógus szerettem volna lenni, végül mégis a Debreceni Orvostudományi Egyetem Általános Orvosi Karára jelentkeztem, ahol 2002-ben általános orvosi diplomát szereztem. Dolgoztam kórházban, az országos mentőállomáson majd a gyógyszerfejlsztés területén is. Sok kanyar és kacskaringó után ma azt hiszem, ott vagyok, ahol mindig is lenni szerettem volna. Korábban sokszor éreztem úgy, hogy jó lett volna fiatalon rögtön a gyógypedagógiát választani, ma azonban látom, hogy három gyermek, köztük egy sérült kisfiú édesanyjaként egészen más szemlélettel tudok a munkámra, a rám bízott gyerekekre, illetve a családjaikra tekinteni, mintha hamarabb rátaláltam volna erre az útra.
Gyógypedagógiai diplomámat az ELTE Bárczi Gusztáv gyógypedagógiai karán szereztem. A Kacskaringóban végzett munkám mellett óvodai színtéren veszek részt sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjában, valamint tartok egyéni és csoportos autizmus specifikus fejlesztő foglalkozásokat. A munkámban a szakmaiság mellett fontosnak érzem, hogy a gyerekek ne nyűgnek éljék meg a fejlesztéseken eltöltött időt, szívesen jöjjenek a foglalkozásaimra. Minden gyermekkel igyekszem a lehető legjobb tudásom szerint, egyénre szabottan foglalkozni elsősorban nem a gyermek „hiányosságaira”, hanem inkább az erősségeire alapozva.
A gyógypedagógiai mellett másik szívügyem a pszichodráma. Jelenleg a Magyar Pszichodráma Egyesület pszichodráma asszisztens képzésében veszek részt. Terveim között szerepel a gyermek pszichodráma vezetői képesítés megszerzése is.
Munkám minőségét a Kacskaringóban rendszeres intervíziós és szupervíziós lehetőségek garantálják.
Török Nóra
végzős autizmus-specifikus gyógypedagógus, pszichopedagógus hallgató, babamasszázs oktató
Gyógypedagógus hallgató vagyok az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon, tanulmányaim utolsó évét teljesítem autizmus spektrum pedagógiája és pszichopedagógia szakirányokon.
Gyakorlataim során számos különböző intézményben foglalkoztam többek között autizmussal, ADHD-val élő, szorongással küzdő és tanulásban akadályozott gyermekekkel. Ezen intézményekben tapasztalatot szerezhettem egyéni és csoportos foglalkozásokon egyaránt, óvodásoktól egészen a gimnazista korosztályig.
Ismereteimet a korai fejlesztés területén babamasszázs oktatói végzettséggel egészítettem ki, és a jövőben további képzéseket is tervezek elvégezni. Nyaranta a Lovasterápia a Fogyatékkal Élőkért Egyesület táborában önkénteskedem, ahol rendkívül színes közegben fejleszthetem tudásom. Nagyon szeretek gyerekeknek segíteni, könnyen megtalálom velük a közös hangot.
Munkám során célom a gyerekek tudományosan bizonyított módszerekkel történő támogatása és fejlesztése vidám, érdekes, játékos feladatokon keresztül. A komplex fejlesztési tevékenység folyamán rendkívül fontosnak tartom a differenciálást és az egyénreszabottságot, amelyekre a foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetek, hogy minden gyermek a számára leginkább megfelelő fejlesztésben részesülhessen. Hiszek abban, hogy odafigyeléssel, törődéssel, a gyerekek megismerésével, kreativitással és pozitív légkörrel sok mindenre képesek lehetünk annak érdekében, hogy a gyerekek számára biztonságos környezet alakuljon ki, melyben elérhetőbbé válik számukra a fejlődés és a sikerélmény megélése.
Fontos számomra a kommunikáció és az együttműködés mind a gyermekkel, mind a szülővel és a Kacskaringó szakembereivel, akikkel együtt törekszünk a közös cél megvalósítására. Gyógypedagógiai munkámat rendszeres szupervízió mellett végzem.
szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető, life coach
1995-ben végeztem az ELTE német nyelvtanári szakán, majd 1997-ben mesterszakon német nyelv és irodalom szakos középiskolai tanárként. 2009-ben az ELTE-n “Nem szakrendszerű oktatás az 5-6. évfolyamon” témakörben, 2016-ban pedig a BME-n “közoktatási vezető”-szakon szereztem pedagógus szakvizsgát.
1995 óta a Békásmegyei Veres Péter Gimnáziumban dolgozom némettanárként. Néhány évig voltam a német munkaközösség vezetője, 16 éven keresztül két nyolcévfolyamos osztály osztályfőnöke, 2013 óta pedig igazgatóhelyettes.
Ezek eddig a száraz tények.
Ez alatt a 27 év alatt egyrészt sok diákot végigkísérhettem a felnőtté válás gyakran nem túl könnyű útján, másrészt elég sok pozitív visszajelzést kaptam arra vonatkozóan, hogy mennyire fontos volt a személyes törődés, az empatikus jelenlét, a biztonságos környezet kialakítása és fenntartása, a beszélgetések. Volt, amikor úgy éreztem, sokat tudok segíteni, máskor kimondottan “kicsinek” éreztem magam a gyerekek előtt álló nehézségekhez képest. Németet tanítani nagyon szeretek, de az évek során egyre fontosabbá vált a gyerekek (és felnőttek: kollégák, szülők) támogatása. Ezért nagy energiával kezdtem bele egy nemzetközileg akkreditált life coach képzésbe az Antener Kft-nél, ahol 2022. augusztusában tanúsítványt szereztem. A tanultakat azonnal (már a képzés alatt) elkezdtem beépíteni a munkámba és a visszajelzések arra motiválnak, hogy egyre jobban elmélyüljek mindebben.
Kacskaringó órák: szülőcsoport, szülői kommunikációs workshop (EMK)