Csoportos és egyéni szociális és kommunikációs fejlesztés
Formája: egyéni vagy kiscsoportos (2-4 fő) Életkor: 3-14 év Időtartam: 45 perc
Széles eszköztáron alapuló gyógypedagógiai fejlesztés, ahol sturkturált és biztonságos környezetben segítjük a gyermekek szociális-kommunikációs készségeinek fejlődését, önismeretük erősítését.
Várjuk a gyermekeket, akiknek a kortárs közegben való eligazodásban, kapcsolatteremtésben és önkifejezésben nehézségeik vannak. Továbbá ajánljuk foglalkozásunkat magatartászavarok, kommunikációs nehézségek, viselkedés- és érzelemszabályozási éretlenség esetén is.
A fejlesztések alkalmával a gyermekek gyakorolhatják:
a számukra nehézséget jelentő társas helyzetek értelmezését és kezelését
a mentalizációt (önmaguk és mások gondolatainak, érzéseinek, szándékainak azonosítását)
az érzelmek azonosítását és kifejezését
a különböző kommunikációs funkciókat
a társas viselkedési szabályokat
a társakhoz való alkalmazkodást
a játéktevékenységben való rugalmas részvételt
Ezen gyakorlati készségek elsajátítása segíti a gyermekeket a mindennapi társas helyzetekben való eligazodásban, a kortárs közösségbe való beilleszkedésben és kapcsolatteremtésben.
A fejlesztés céljainak eléréséhez elengedhetetlennek tartjuk a rendszeres szülőkonzultációt, ezért is dolgozunk olyan csomagokkal, melyek tartalmazzák ezt. Annak érdekében, hogy a gyermek támogatása minél több helyzetben és szélesebb körben megvalósuljon pedagóguskonzultációra is lehetőséget nyújtuk.
Csoportos szociális és kommunikációs fejlesztés - két terapeuta vezetésével, habilitációs kutyával asszisztált foglalkozás
Formája: kiscsoportos (3-4 fő) Életkor: 3-14 év Időtartam: 45 perc
Állat asszisztált terápia során a terápiás állat (jelen esetben kutya) többféle szerepet is betölthet a foglalkozások során: az egyes tevékenységeknél lehet motivációs eszköz a kutya, mely által a gyermek sokkal könnyebben bevonható egy-egy olyan feladatba, ami számára kevésbé lenne vonzó, ugyanakkor jelen helyzetben a kutya jelenléte ösztönzőleg hat rá, emiatt pedig szabadidős tevékenységnek és játéknak éli meg a gyermek az adott feladathelyzetet. Ezzel a gyermeknek erősödhet a feladattudata és a szabálytudata egyaránt, hiszen így olyan gyermekek is bevonhatók „észrevétlenül” a foglalkozásba, akik számára kihívást jelent a szabályok elfogadása, illetve a feladathelyzetben való részvétel. Emellett a kutya lehet aktív résztvevője a feladatoknak, amikor a gyermek és a kutya kooperációja szükséges az eredményesség érdekében; ezáltal fejlődik a gyermek együttműködési készsége, csapatban való gondolkodása, önbizalma, melyek a társas készségek fontos elemei. Továbbá a kutya jutalmazó szerepet is betölthet, hiszen egy-egy feladat végén lehetőség nyílik különböző módokon (pl. simogatás, nasi adása) kapcsolódni hozzá. A kutya azonnali visszacsatolásokat adhat a feladatok elvégzése után, illetve megfelelő instruálást követően ad visszajelzéseket (pl. gesztusokkal trükk kérése, vagy névre adott válasz). Utóbbinak köszönhetően növekszik a gyermek önbizalma, hiszen ezáltal megtapasztalja az irányító szerepet, valamint az állat feltétel nélküli bizalmát.
A fentieken kívül még számos további szociális és kommunikációs készségeket fejleszthet az állat asszisztált terápia:
rugalmasság fejlesztése
spontán kommunikáció fejlesztése
közös figyelmi viselkedések elősegítése
társas szabályok megismerése
érzelmi intelligencia és empatikus készség fejlesztése
társas kapcsolódás közvetlen elemeinek megismerése
szituációs gyakorlatok
auditív és vizuális figyelem fejlesztése
sorrendiség betartása
aktív beszédprodukció és a beszédmegértés fejlesztése
alternatív kommunikációs eszközök megismerése és használatának elmélyítése
Mindemellett az állatasszisztált terápiának lehet további fejlesztési célja a nagymozgás, a finommotorikum fejlesztése, az önállóságra való nevelés, a kognitív és tantárgyi tudás elmélyítése és az eddig megszerzett készségek generalizálása, begyakorlása.
Autizmussal élő gyermekek számára kitűnő kiegészítő terápia lehet a strukturáltságából illetve a fentebb összefoglalt előnyökből és célokból fakadóan, azonban igen hasznosnak gondoljuk azok számára is, akik segítséget igényelnek a kapcsolatteremtésben, szeretik az állatokat, a játékos feladatokat és szeretnének új barátokat találni.
A fejlesztés céljainak eléréséhez elengedhetetlennek tartjuk a rendszeres szülőkonzultációt, ezért is dolgozunk olyan csomagokkal, melyek tartalmazzák ezt. Annak érdekében, hogy a gyermek támogatása minél több helyzetben és szélesebb körben megvalósuljon pedagóguskonzultációra is lehetőséget nyújtuk.
Jelentkezés menete
A fejlesztési folyamat megkezdését minden esetben megelőzi egy szülőkonzultáció, majd a gyermek felmérése. Ezek szükségesek ahhoz, hogy a gyermekkel foglalkozó pedagógus elkészítse az egyéni fejlesztési tervet, amelyről a szülő minden esetben egy konzultáció keretén belül visszajelzést kap.
Jelentkezni az alábbi elérhetőségeken keresztül vagy az űrlap kitöltésével tudtok:
+36 70 397 8584